Webinar za Ginisa o društvenim medijima

Webinari su veoma riskantan poduhvat u zemlji Srbiji, jer nam sve zavisi od protoka interneta u trenutku održavanja istog. Imala sam zadovoljstvo da održim jedan webinar i zaista je divno iskustvo, ali se uvek javljaju tehnički problemi. Zato sam bila puna razumevanja i registrovala se za webinar koji me ljubazno pozivao da pomognem u obaranju Ginisovog rekorda u broju ljudi koji prate ovo online predavanje.

The Science of Social Media je danas naziv za skoro svaki drugi post na internetu, tako da naslov webinara i nije bio preterano originalan, ali je bar ukazivao na temu. Pošteno. Dodatno me oduševilo što su pri registrovanju imali automatski konverter vremenskih zona, a na spisku je bio i Beograd (umem da budem lokalpatriota kada se najmanje nadam). Webinar je počeo u trenutku kada je u Severnoj Americi bio zemljotres (23.08) i postojala je mogućnost da se sve otkaže, ali ipak nije! Bilo mi je veoma zanimljivo da slušam predavanje i tvitujem sa nekoliko hiljada ljudi širom planete o istoj temi (#smsci) i rekord je oboren! Međutim, mimo celog iskustva, sadržaj onoga što sam dobila bio je zaista dobar.

Glavna poruka je: slušajte sebe! Vi imate kontrolu, jer samim tim što se bavite društvenim mrežama to znači da ste hiljadama kilometara ispred u odnosu na većinu vaših kolega.

Neki podaci su potvrdili ono što znam, ali su neki bili za mene novi. Izdvojiću vam nazanimljivije delove:

  • Potpuno je netačno da se mrežom šire dobre ideje same po sebi. Danas milioni ljudi imaju mogućnost da podele preko interneta svoje misli, ali se podele samo one koje privuku pažnju!
  • Što više imate negativnih postova, to ćete imati manje interesovanja za svoj fb, tw, blog.
  • Idemo na društvene mreže da bismo se osećali DOBRO, zato obasjajte pozitivnošću svoj mali ugao web prostora
  • Reč koja najviše privlači pažnju na društvenim mrežama je “YOU” (“Ti”) – personalizovano obraćanje uvek “pali”😉
  • Najviše tvitova ima tokom radnih dana, posebno sredom i četvrtkom, a najviše retvitova petkom.
  • Facebook share je najčešći vikendom, jer tada ima manje sadržaja u vašem news feed-u pa su informacije vidljivije
  • Blogovi koji se postave pre podne, oko 9-10, privlače više pažnje, jer su među prvim jutarnjim informacijama (što nije sada slučaj sa mnom, ali ko kaže da treba sve savete da poslušate🙂 )
  • Govorite jasnim, jednostavnim jezikom, sa što manje kitnjastih reči. Pridevi i prilozi se veoma retko “šeruju”
  • Među rečima koje se najviše šeruju, pored” YOU”, nalaze se i “FREE”, “HOW TO” i “TOP 10” – ljudi prosto žele da saznaju nešto novo
  • Šansu da vam neko šeruje post povećava obična molba: PLEASE RETWIT ili prosto MOLIM ZA RT. Ako nešto uljudno pitate, zašto da vam ljudi ne učine. Naravno, to ne treba zloupotrebljavati, ali ovo je onaj čist marketinški “call to action”.
  • Merenje! Uvek merite koliko je linkova sa Tvitter-a ili Facebook-a vodilo ka vašem sajtu, koji je odnos broja vaših fb fanova i poseta na sajtu, jer tu leži saznanje gde i šta treba da poboljšavate.

Link na kome možete da pogledate webinar: http://www.hubspot.com/science-of-social-media-thanks/

Link za free download knjige: http://www.amazon.com/Zarrellas-Hierarchy-Contagiousness-Engineering-Contagious/dp/193671924X/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1314222288&sr=1-1

 

One thought on “Webinar za Ginisa o društvenim medijima

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s