PR Manager. Ko je to?

PR (Public Relations) je relativno novo zanimanje koje ima dobru i lošu  stranu:

DOBRA STRANA: PR je neophodan skoro svakoj firmi i organizaciji
LOŠA STRANA: retko ko zna šta tačno podrazumeva i retko ko to želi da prizna

Moj susret sa ovom profesijom (kojom se sada bavim) počeo je pre više od decenije kada sam radila kao novinar. Mnogobrojne kulturne (i polukulturne) događaje su najavljivale uglavnom lepe devojke koje nisu jasno govorile kompletne rečenice, već sam ja morala da ih “seckam” i “spajam” u montaži ne bih li izvukla koliko-toliko normalne poruke.

Posle nekoliko godina, kada sam se našla na “drugoj strani”, doživela sam da me povremeno doživljavaju kao devojčicu koja je tu da se smeška i progovori po koju reč u kameru, što me je veoma razljutilo, ali sam shvatila da je šteta već učinjena. Prve osobe koje su se potpisivale kao PR stvorile su percepciju da se tom profesijom bave žene koje su nečije rođake, devojke i da time može da se bavi bilo ko. – U tome je suština! PR NE MOŽE SVAKO DA RADI!

Dobar PR Manager treba da bude obrazovan, načitan, rečit, informisan, da ume dobro da sluša druge, da bude diplomata, da zna kada da prećuti a kada da pokaže inicijativu, ali pre svega PR treba da ima OSEĆAJ ZA DRUGE LJUDE. Tek tada PR može da stvara pouzdane kontakte i da kreira dobre komunikacijske strategije.

P.S: Ako sretnete nekoga ko kaže za sebe da je PR a pri tom je arogantan, MOLIM VAS da ga zaboravite, jer verovatno PR doživljava kao nužno zlo na svom putu ka direktorskim vrhovima.🙂

13 thoughts on “PR Manager. Ko je to?

  1. na fakultetu smo imali divnu profersku na predmetu Odnosi sa javnoscu, Galjinu Ognjanov, koja nam je uvek ponavljala, PR treba da bude istina i samo istina, i pozitivna emocija. Retko kad i retke kampanje dozvole sebi negativne emocije, kada je to samo po sebi cilj, Na pr kampanje protiv zlostavljanja u porodici ili borba protiv pusenja. Vecinu ovih stvari koje si napisala nam je iznova i iznova podvlacila. Divan blog🙂. A na moju veliku zalost marketinska i pr struka u Srbiji je dovoljno okaljana samoproklamovanim pr-vima i najcesce ne znaju da naprave razliku izmedju portparola i pr menadzera. o marketingu da ne govorim.

  2. Draga Ružo, hvala!🙂 Upravo osnovni problem je percepcija marketinga i PR-a, ali treba raditi na promeni. Uvek se kreće od sebe i mikro plana. Samoproklamovanih je previše, ali se kvalitet ipak pokaže, samo je potrebno neko vreme.

  3. Odličan članak! Svima kojima nije jasno šta je PR, i ko treba da se bavi istim, treba dati da pročitaju ovo…

  4. Odličan post! Mene pomalo nervira sto sira javnost u Srbiji nije informisana o profesiji predstavnika za javnost, pa onda svi oni koji su tu da se smeskaju mogu da budu PR-ovi do mile volje. Pre jedno desetak godina razgovarala sam sa poznanicom, koja je takodje u PR-u i koja mi je bez blama rekla da je divno kako po gradu kruzi prica da je PR skracenica od “prava riba”. Bila sam besna. Mislim da se i dalje nista nije promenilo. Grrr!🙂

  5. Mislim da bi bio odličan follow up ovog teksta kada bi zaista i napisala “šta to tačno podrazumeva”, jer verujem da postoji mnoštvo “finog sveta” koje zanima PR, ali ne znaju kakve se stvari od njih očekuju (osim treptanja u objektiv ;)))) Šta to sve čini dan jednog PR-a?

Leave a Reply

