Press konferencija (KZŠ, KZN)

Verujem da svi znaju ovaj termin. Odnosi se na događaj na koji se pozivaju mediji, a prisutni su govornici koji treba da saopšte neku važnu informaciju.

U tome je suština: konferencija za medije treba da se saziva SAMO ako postoji neka važna vest, korisna / zanimljiva široj javnosti. Dakle, ako se zapitate: Zašto bi neko objavio informaciju sa naše konferencije, i dobijete jasan odgovor, onda krenite u akciju. Konferencije su veoma zahtevne i traže veliko angažovanje. Morate napraviti scenario (kada se šta dešava, ko je za šta zadužen), zatim o čemu će pričati govornici (ili im pišete govor ili im dajete smernice), određujete ko je moderator (da li ste to Vi ili neka poznata osoba), angažujete prevodioca ako je potreban, kreirate materijal za medije (saopštenje, dodatne informacije, pripremate prigodne poklone), koordinišete oko angažovanja tehnike i oko keteringa i još mnogo toga.

Mislim da sam uradila bezbroj press konferencija i ovo su glavne stvari za koje verujem da će svima biti korisne:

  • KALENDAR – imajte svoj kalendar dešavanja (festivali, koncerti, praznici, neradni dani, slave) i informišite se šta se dešava u svetu u kome živite. Možda je neka tema toliko aktulena da su sve TV ekipe zauzete (a naše televizije uglavnom imaju 1 do 2 ENG ekipe za ceo dan), ili se baš toga dana kada je vama konferencija otvara veliki festival sa važnim gostima. Važan je dobar tajming.
  • AKO NEMATE POVOD za konfereciju – nemojte je organizovati. Ono što je nekome vest unutar kompanije, nije vest za opštu javnost i medije. PR u svakoj firmi, ma kako ona bila velika ili mala, mora da bude svestan da ne znaju svi ljudi u firmi kako se radi sa medijima, i da ako neko iz menadžmenta misli da nešto može da se uradi, vi ste tu da ukažete da li je takva ideja ostvariva ili ne, i ako nije ostvariva – ukažite na neko drugo rešenje, jer press konferencija UVEK KOŠTA (novaca i nerava) i postoji rizik da ne bude dobar odziv – kao lutrija: možda dobijete sedmicu , a možda ne. A vi ste odgovorni.
  • UVEK imajte posluženje. Ne mora to da bude neka raskošna hrana (mada je dobrodošla), ali treba da bude makar kafa i voda, jer na taj način svim novinarima koji su došli ukazujete da ste ih ispoštovali. To je kao kada nekoga pozivate da vam dođe u goste. Nećete nikoga ispratiti iz kuće, a da ga prethodno niste ponudili kafom, zar ne?
  • Pripremite press materijal koji ćete dati novinarima na konferenciji. Važno je da bude i odštampan i snimljen u elektronskoj formi, pa kome šta više odgovara. Elektronski materijal može da bude na običnom disku ili na usb-u, što je zanimljivo i kao poklon.
  • Imajte jasan tekst poziva za konferenciju: RAZLOG konferencije (tema o kojoj će biti reč), KADA se dešava (datum i vreme početka), GDE se dešava (mesto sa tačnom adresom) i KO će biti govornik. Realno, zašto bi neko došao ako ne zna sve ovo (ako se ne zna mesto i datum poseban je problem :)  a čula sam da je bilo i takvih poziva)
  • NE DOSAĐUJTE zivkanjem telefonom! Pošaljite poziv mejlom i zamolite za potvrdu dolaska.  Ja obično pošaljem poziv medijima nekoliko dana unapred, a zatim obavezno pošaljem podsetnik dan pre konferencije. Ako baš želim da nekoga pozovem lično, naravno da ću to uraditi, ali nikako ne treba zvati sve ljude koje imate na mejling listi. Svi su danas na mejlu, sigurno su videli vaš poziv, neće doći zato što ih zovete telefonom, čak naprotiv, stvorićete možda averziju, jer uznemiravate.
  • OBAVEZNO posle konferenvcije pošaljite materijal medijima na mejl. To je korisno za novinare  koji su došli, jer će pored izjava koje uzimaju upotpuniti informacije; a oni koji nisu mogli da dođu, imaće materijal za tekst ili prilog. Ne zaboravite da u srpskim redakcijama mali broj novinara pokriva mnoštvo događaja i da ne mogu svi da stignu na sva dešavanja. Sarađujte sa novinarima.

Na kraju savet: uvek osmeh i pripremite svoje vizit-karte.🙂

One thought on “Press konferencija (KZŠ, KZN)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s