Objava – cilj ili sredstvo

U profesionalnom životu jednog PR managera najčešće pitanje koje se može čuti jeste: “Šta je objavljeno?” ili “Da li je bilo objava?” Ovo se ne odnosi na interni PR, ali čak i tada to pitanje nije isključeno (“Šta je objavljeno u kompanijskim novinama?”). Iz tog razloga je logično pitanje da li medijska objava postaje cilj ili sredstvo u PR-u.

NIKO neće zaposliti PR osobu koja nije u stanju da obezbedi objave (oblast: Media relations / odnosi sa medijima). TAČKA!

E, sada, čemu uopšte objave? Na osnovu mog iskustva objave služe da se kreira određeni utisak u javnosti i da se javnost informiše o nekoj usluzi ili događaju. Objave za novi film (najave, intervjui, preporuke) treba da budu motivator publici da dođe u bioskop i pogleda određeno ostvarenje, a objave o nekom pevaču treba da pokrenu ljude da kupuju ulaznice za njegov koncert. Međutim, postoje dve važne stvari:

  1. objave moraju da budu smislene (plasirane na način koji odgovara medijima, ali sa jasnom porukom koja je unapred osmišljena)
  2. objava nije garancija uspeha (može da bude na stotine objava o nekoj pevačici, a da ona ne uspe da rasproda koncert, što je u Srbiji postalo pravilo koje se prećutkuje)

Moj je zaključak: objava je CILJ za PR osobu (ako ih nema, moraće da piše ozbiljne izveštaje), a SREDSTVO za direktora/gazdu/šefove. Jer ako ste obezbedili kvalitetan i kvantitativan medijski publicitet, a rezultat u prodaji je izostao, problem leži u nekoj drugoj karici u kompaniji (nabavka, prodaja, plasman, …)

Naravno, poenta svega jeste u tome da svako  radi svoj posao najbolje što može (i još malo više)!🙂

One thought on “Objava – cilj ili sredstvo

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s