Zašto je važan press clipping

Ovaj post namenjen je prvenstveno osobama koje počinju da se bave PR-om. Onaj ko je dugo u ovom poslu, sigurna sam da ima svoj stav o press clippingu.

Na Wikipediji je prilično dobro objašnjeno da je press clipping servis kojim se pregledaju mediji (uz naknadu) i služi kao osnovni alat za aktivnosti povezane sa odnosima sa javnošću.

Šta je to u praksi?

  • Ako šaljete saopštenje ili organizujete događaj za medije, važno je da znate gde je to objavljeno (svi će vas to pitati, jer je to deo vašeg posla). Vi možete da pretpostavite ili znate koji mediji će vam objaviti informaciju, ali NIKADA ne možete da znate da li će i neki drugi to preuzeti, pa tako umesto da kupite 7 dnevnih novina, uprljate se olovom, izgubite vreme na skeniranje i obrade objava, vi možete lepo da angažujete clipping agenciju (ima ih nekoliko) i da dobijete sve što je objavljeno (televizija, internet, print). – Kada sami radite clipping, velike su šanse da ćete neke objave propustiti, a u evaluaciji vašeg posla i te kako je važan svaki rezultat. (Ne možete nikada da nabavite baš sve novine i magazine).
  • U slučaju da imate zakazane intervjue ili gostovanja (radio/televizija), onda je najbolje unapred obavestiti clipping agenciju na koju emisiju da obrate pažnju i u kom terminu, pa vam tako neće ništa promaći.
  • Ako imate dogovorene tekstove, takođe unapred javite agenciji gde očekujete objave, da znaju na šta da obrate pažnju (npr. nekada neće biti u prvom planu ime kompanije, već CSR akcija).
  • Sami istražite na internetu ono što vas zanima (Google je majka🙂 ). Slobodno dopunite clipping ako je neka objava izostavljena.
  • Obavezno budite precizni pri davanju zadatka clipping agenciji, što znači da morate navesti KLJUČNE REČI koje se prate, koji je PERIOD praćenja (nedelju dana, mesec dana, godinu dana…) i koju VRSTU MEDIJA želite (da li želite sve ili možda samo najtiražnije).
  • NIKADA nemojte popustiti pred zahtevom da se ne angažuje clipping agencija! Imala sam takvih situacija, koje su se uvek završavale time da moram da provodim silno vreme jureći fizički objave, a da nikada nisam sigurna da imam sve. To nije jeftinije!!!
  • Ako nemate clipping, ne znate koji su prvi rezultati vašeg rada. (PR je više od medijskih objava, ali kroz objave vi dolazite do javnosti).
  • Ako radite sa clipping agencijom, lakše ćete saznati šta se piše/priča o vašoj kompaniji, posebno kada se ne radi o onome što ste vi poslali,  već se na primer otvorila neka tema u kojoj ste pomenuti. Samo tako je moguće imati pravi pregled situacije.
  • Savet: uvek naručite i clipping praćenje konkurencije. To je veoma korisno.
  • Evaluacija! Magična reč posle završenog posla, a u tome vam u velikoj meri pomaže clipping.
  • I zapamtite: NIKO neće PR osobu koja nije u stanju da obezbedi pozitivne  objave u medijima. Ako vam neko kaže drugačije: bežite odatle .🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s