Koncerti i PR

Biti PR koncerta neke poznate muzičke zvezde ili grupe nije ni malo lak posao. Iako to sve deluje glamurozno, pre samog koncerta PR osoba uloži sate i dane napornog rada, a rezutat je veoma vidljiv: da li je koncert rasprodat ili ne.

(DIGRESIJA: Za pisanje ovog bloga inspirisao me koncert koji sam upravo uradila: Arsen i Matija Dedić na Kolarcu, koji je rasprodat 15 dana pre samog datuma nastupa. Imala sam divnu emociju, iako sam dosta radila, ali sam posle skoro dve godine ponovo radila PR za koncert. Shvatila sam i zašto mi je prijao: za razliku od BG Arene, gde su događaji bili kao na fabričkoj traci, sada sam mogla na tenane da se posvetim programu koji me zanima i da ga otpratim od početka do kraja, bez osećaja da me ovog meseca čeka još 5 sličnih.)

Kako da prepoznate dobrog PR-a koncerta:
– koncerti su raprodati
– izvođač je zadovoljan
mediji su dobili ono što su želeli

Kako da prepoznate lošeg PR-a:
– fotografiše se sa poznatima, umesto da radi svoj posao (poznate ličnosti stalno opsedaju fanovi, nije im prijatno ako još i PR želi “deo njih”: sliku, potpis,…)
– više brine o svom izgledu nego o komunikaciji koncerta
– mediji se žale na saradnju

Za dobar PR koncerta neophodno je uraditi ODLIČNU pripremu:
– nabaviti materijal (biografija, diskografija, fotografije, video snimci)
– odrediti ciljnu grupu (da li se obraćamo tinejdžerima, ženama preko 40 godina, porodicama sa decom, muškoj ili ženskoj publici itd.)
– ugovoriti medijska partnerstva (to je ponekad kao na pijaci, ali mora se: “mi vama X ulaznica, vi nama Y prostora u mediju)
koordinisati sve PR aktivnosti (intervjui (fono, online, uživo), najave, fotografisanje,…)
– sastavaljanje i plasiranje najava, saopštenja, vesti
pregovaranje sa menadžerom izvođača o uslovima medijskog fotografisanja i snimanja na dan koncerta (tu morate biti pravi diplomata, jer menadžer mora da shvati da treba da vam veruje, u suprotnom može da zabrani snimanja)
– organizovanje susreta izvođača sa fanovima (tzv. Meet & Greet), jer Vam je jako važna komunikacija sa fanovima, pošto su oni odličan kanal komunikacije
-….

Ali pre svega: morate da VOLITE to što radite i da imate ŽAR koji Vas nosi. Ako se taj žar ugasi, napravite pauzu. Ne treba automatski raditi ništa, a posebno ne PR za koncerte koji nose određenu energiju i prenose je na posetioce.

4 thoughts on “Koncerti i PR

  1. Ovo me je posebno oduševilo😀

    Kako da prepoznate lošeg PR-a:
    – fotografiše se sa poznatima, umesto da da radi svoj posao (poznate ličnosti stalno opsedaju fanovi, nije im prijatno ako još i PR želi “deo njih”: sliku, potpis,…)
    – više brine o svom izgledu nego o komunikaciji koncerta
    – mediji se žale na saradnju

  2. Sve je u potpunosti tacno! Dodao bih samo da nekada ni odlican PR ne pomaze pri prodaji ulaznica (neadekvatan prostor odrzavanja koncerta, itd.), ali ti razlozi cesto nisu pod ingerencijom PR menadzera, ali dobar PR menadzer iz svih situacija moze i mora da izvuce najvise za izvodjaca kog zastupa, pa cak i kad koncert nije rasprodat.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s