Izbori u Srbiji iz PR ugla

Izbori na svim nivoima su završeni. Zato sam sačekala ovaj trenutak da iznesem svoj stav.

Pripadam samo sebi, svojoj porodici i prijateljima, ne i političkim strankama. Međutim, kao osoba koja se bavi komunikacijama, nisam mogla da ne zapazim očigledne situacije. Naime, mnogi postavljaju pitanje zašto je “ta i ta stranka” ostvojila SAMO ili ČAK  “toliko i toliko” glasova. Odgovor je jednostavan: kampanja i utrošeni novac govore sve.

Prve dve stranke koje su osvojile najviše glasova za ulazak u parlament (namerno malim slovom) su sipale novac na čist advertising, tj. reklame.  PR i Online su očigledno zapostavili, jer su išli po uhodanom američkom principu: predsednik stranke je svuda sa svima (poljoprivrednici, poznate ličnosti, “običan narod”).

Sa druge strane, trćeplasirana stranka je imala uspeha iz konkretnog razloga: osmišljeni PR uz online podršku, ali PRILAGOĐEN lokalnim uslovima, i eto 50% glasova više nego pre 4 godine! Razgovor sa Dobricom Ćosićem u ovoj zemlji i dalje donosi više ugleda nego susret sa Rudolfom Đulijanijem (a da ne pominjem koliko je Zdravko Čolić pogrešan izbor  za kampanju).

Lični pečat! – To nekako skoro svi zaboravljaju. Većina kandidata izgleda isto, ima sličan (naučen) govor tela, dok je trećeplasirana partija uradila 2 sjajna poteza: predsednik  otpevao “nešto narodno” (fenomenlano za online share) a jedan od funkcionera ušao na strane žute štampe zbog navodne veze sa folk pevačicom… Svaka čast na idejama, iako nisam ljubitelj te opcije.

 

Treba animirati masu, ključni zadatak svih partija na izborima. Po meni je ipak  glavno izabrati dobar lokalni PR i Social media tim. Dokaz je pred nama.

 

 

 

 

 

 
Photo: sentryjournal.com

 

6 thoughts on “Izbori u Srbiji iz PR ugla

  1. Ja nisam mogao da živim od FB oglasa, banera i mini sajtova DSa i SNSa te se u delu Online ne bih složio, sve ostalo da.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s