Brend ambasadori ili “Kome verovati?”

Internet je čudo. Zaista.

Sada su svi koji koriste društvene mreže i blogove postali važan deo kreiranja javnog mišljenja i stava. Nisu svi još uvek to shvatili, ali neki jesu.

Oni koji su shvatili ovu činjenicu počinju da plaćaju neke ljude da afirmativno pišu o njihovom brendu. E, sada, javlja se problem: KOME VEROVATI?

Tj. da li neko piše afirmativno o nekom događaju, koncertu, robnoj marki zato što to zaista želi ili zato što je plaćen? Teško je napraviti razliku, ali ipak se vremenom pokaže ko piše iz kakvih pobuda.  U svakom sličaju, po meni je sasvim u redu da ljudi na taj način nađu sebi sredstva za život,  s tim da je za kredibilitet ipak važno da se naglasi: “supported by…” ili “uz podršku…”

Zanimljivo je da će ljudi češće nekome poverovati da je iskren ako počne da piše negativno o nečemu, da “hejtuje”, nego kada piše pozitivno, a dešavaju se unapred plaćeni “hejtovi”.🙂 Smatram da je važno da postanemo podjednako kritični prema internet zajednici kao što jesmo prema klasičnim medijima, jer internet zajednica JESTE jedan od medija već  odavno.

Sa druge strane, veoma je važno negovati prave ljubitelje brenda, jer ih i te kako ima. Mnogi i dalje žele da pohvale poslastičarnicu u kojoj jedu dobre kolače, frizera koji im je omiljen, časopis ili TV kanal koji rado gledaju/čitaju, a da ne pominjem TV serije, filmove, muzičare, knjige… Zato je za sve koji se bave kreiranjem “brend iskustva” važno da pronađu istinske brend ambasadore, jer se kod njih ipak vidi strast i posvećenost, i to mnogo jače nego kada platite poznatu ličnost (ili joj obezbedite “kompenzaciju”) za promovisanje brenda.

Iskrenost se ipak vidi i ceni.

Jedan pravi fan je neuporedivo vredniji od poznate osobe koja vam promoviše brend sa ugovorom na godinu dana. (Šta se dešava posle godinu dana? Ta osoba počinje da nosi drugu marku odeće, da koristi drugi telefon,…).

Negovanje pravih vrednosti jeste ulaganje i poštovanje svojih fanova, jer oni TAČNO ZNAJU zašto VOLE baš vaš brend!

P.S: STOP za hejt postove, jer svako treba da piše o onome što voli, pa umesto nečeg lošeg za jedan brend može da napiše nešto dobro za neki drugi. Afirmativan jezik pomaže svima da se osećaju bolje.🙂

Photo by seomoz.org

9 thoughts on “Brend ambasadori ili “Kome verovati?”

  1. Kao superfan koji je postao de facto community menadžer mogu samo sve ovo da potpišem. Odličan tekst.🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s