USLUGE ili ODNOSI BEZ JAVNOSTI

Svi smo različiti. Svako na drugačiji način doživljava odgovornost i saradnju, a ipak uvek polazimo od sebe i očekujemo da će drugi reagovati slično kao mi.

Davno sam prestala da pozajmljujem knjige, jer mi bar polovina nije nikada vraćena. Iako se radilo o tada bliskim ljudima, dešavalo se da i pored moje tolerancije oko nečije zauzetosti i dužine vremena, taj neko “zaboravi” da je knjigu pozajmio ili je jednostavno “izgubi”.  Na kraju sam izvukla dve pouke: dobila sam skener karaktera te osobe i shvatila da svima verujem bez rezerve.

Možda ovo zvuči banalno, ali isti sistem se može povezati i sa negovanjem dobrih odnosa u poslu. U pitanju su razne “lične usluge” koje vam ljudi povremeno traže, a vi ih ispunjavate zato što ste korektni i zato što želite da negujete dobre odnose.  I sve je u najboljem redu, obezbedili ste nekome ono što mu treba, obožava vas u tom trenutku i idete dalje (osećate se dobro, jer ste nekome “učinili”). Vremenom, namesti se situacija u kojoj vama treba usluga, i tu se ljudi pokažu.

Ako neko neće ili (misli da) ne može da vam učini uslugu, a vi ste toj osobi izašli u susret jednom, 10. puta,…, onda ne treba biti razočaran ili besan, već vam je život pokazao da ta osoba nije pouzdana i nije vredna vašeg vremena i truda. Svuda oko nas su različiti ljudi, a neki od njih su veoma vredni pažnje i našeg vremena.

Naravno, namesti se situacija da vam se ponovo obrate za pomoć  ljudi koji ne zaslužuju vašu pažnju, ali tada je na vama da odlučite kako ćete komunicirati.

Posao, privatno, sve je to život i sve je PR.

 

 

 

 

 

 
Photo by penyields.wordpress.com

 

7 thoughts on “USLUGE ili ODNOSI BEZ JAVNOSTI

  1. Ja spadam u one koji ne vraćaju knjige! ;)))
    Ali sam i prestala da ih pozajmljujem, ili ako neko insistira da nešto pročitam (a nema da se kupi!), naglasim da sam takva i izvinem se unapred! Napravimo dogovor da me taj neko podseti! Ali ni meni ne vraćaju, pa je to ta karma!😉

    Potpuno si u pravu za sve u tekstu: fool me once – shame on you, fool me twice – shame on me!

  2. Dosta kompleksna tema, ali kao što sam jednom pročitao – Ako nekome pomognete kada su u nevolji, oni će znati kome da se opet obrate kad budu u nevolji.

Leave a Reply

