Bond – PR za poželeti

“My name is Bond, James Bond.”

Verujem da kada ovo čujete nema dvoumljenja na šta se misli, kao ni kada se pomene šifra “007”.

Imala sam priliku da u jednom trenutku svoje karijere radim za distributera koji je zadužen za Sony Pictures filmove, među kojima je i franšiza o Džejmsu Bondu. U  to vreme trebalo je pripremiti PR za film  “Casino Royale” u kome je PO PRVI PUT glavnu ulogu igrao Denijel Krejg. Dakle, situacija sledeća: pretražuju se podaci gde se taj čovek ranije pojavio na filmu – naša javnost ga ne zna, razmišlja se o tome da li će biti problem što je Bond sada plav, grickaju se nokti, jer se PR za taj film radi minimum godinu dana unapred i onda ipak sve krene.🙂

Zašto?

Zato što filmovi o agentu 007 imaju već izgrađenu reputaciju.

Zašto filmska franšiza o Bondu ima PR za poželeti?

  • Zato što traje već 50 godina, a promene u trendovima i navikama primenjene su i u filmovima. Godine 1962. Šon Koneri, kao prvi filmski Bond, oslikava ideal mačo muškarca svog vremena. Na posterima iz kasnijeg perioda pojavljuje se nacrtan sa sve maljama ispod košulje (Why not? to je prirodno) okružen lepim devojkama. Tokom godina broj devojaka se smanjuje, ali se ne gubi imidž zavodnika. Lik je suštinski isti.
  • UVEK ZNATE ŠTA VAS ČEKA – KVALITET koji traje! Da, to ne mora da bude prednost, ali u ovom slučaju jeste, jer je suština ista. Idete da gledate akciju, dobre efekte, zanimljiv zaplet, lepe ljude i sigurno ćete iz biskopske sale izaći zadovoljni, jer je cilj ispunjen: da se opustite. U današnje vreme hiperprodukcije obično su trejleri ono najbolje što jedan film ima, a onda se ljudi razočaraju jer nisu dobili od filma ono zbog čega su došli da ga gledaju – dobru zabavu. To se kod Bonda ne može desiti.
  • Bond devojke – Dodatni PR stvara upravo najava ko će biti nova Bond devojka i neke od njih uspeju kasnije da stvore ozbiljnu karijeru u Holivudu.
  • Muzika – Sigurno su vam poznate mnoge sjajne pesme iz Bond fimova (Golden Eye – Tina Turner, You Only Live Twice – Nancy Sinatra, A View To A Kill – Duran Duran, The Living Daylights – A-Ha, The World Is Not Enough – Garbage, You Know My Name – Chris Cornell,…). UVEK se kreira PR oko toga ko će pevati glavnu temu u najnovijem filmu. Verujem da sada i ptice na grani znaju da je ove godine to Adele (trenutno taj video ima preko 24 MILIONA pregleda na You Tube mreži).
  • Partneri – O, da, sponzori su tu, ali uvek uklopljeni na najbolji mogući način, a to je  neupadljivo i diskretno. Tu je uvek Aston Martin, ali ima i nekih novih. Ove godine mi je pažnju privukao Heineken sa svojom igricom na Facebook-u: Crack the Case i eto dodatne vrednosti. Kroz zabavu ljudi dobijaju informaciju o proizvodu.

Da sumiram, ako imate dobru reputaciju, odličan i postojan kvalitet, dobre dodatne sadržaje i adekvatne partnere – trajete minimum 50 godina.🙂

Korisni linkovi, za one koji žele da saznaju nešto više o ovoj temi:

NAPOMENA: “Skyfall”će premijerno biti prikazan u Srbiji na festivalu Cinemania (koji se ove godine održava od 24. do 31. oktobra u Koloseju – TC Ušće).

Photo via ComingSoon.net
Properties of Columbia Pictures (Sony), MGM

7 thoughts on “Bond – PR za poželeti

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s