PR cenovnik

Pročitala sam jednu veoma korisnu knjigu koju je 2009. izdalo PR društvo Hrvatske (HUOJ), “Odnosi s javnošću za organizacije civilnog društva“, i na kraju knjige naveden je okvirni pregled cena za PR usluge.

Prvo sam se iznenadila, jer se u Srbiji cene kriju kao da su velika tajna, a onda sam se oduševila, jer je neophodno imati neke okvire kada je u pitanju cenovnik za PR usluge. Naravno, reputacija jedne PR osobe ili agencije određuje nijanse u cenovniku, ali korisno je za sve klijente da znaju kako se kreću cene, i to iz dva razloga:

  1. Da sebe zaštite od možda previsokih troškova
  2. Ukoliko žele da im se prvo nešto uradi GRATIS (ima slučajeva) da znaju koliko to zapravo KOŠTA

Dakle, postoje 2 merila cenovnika, a ovo sam prepisala iz pomenute knjige.

I   Agencijski sat kao parametar

  • PR asistent – 40,00 eur po satu
  • PR executive (izvršilac) – 80,00 eur po satu
  • PR manager – 150,00 eur po satu
  • Krizno komuniciranje – redovni agencijski sat x 1,5 po satu

 II   Vrsta aktivnosti kao parametar

  • Objava za medije (izrada, distribucija, follow up/propratni pozivi) – 500,00 eur
  • Adaptacija objava za medije (izrada, distribucija, follow up/propratni pozivi) – 350,00 eur
  • Kontakt lista medija – po kontaktu  10,00 eur
  • Konferencija za medije – od 2.500,00 eur
  • Brifing novinara – 2.000,00 eur
  • Intervju (priprema govornika, brifiranje, autorizacija) – od 500,00 eur
  • Plasiranje teme – od 500,00 eur

Korisno je znati.

*Naravno, ovde nema mnogih kategorija (izrada strategija, analize, interna komunikacija,…), ali su navedene osnovne aktivnosti.

 

 

 

 

 

 

Photo via joshturnerpr.com

18 thoughts on “PR cenovnik

  1. Trebalo bi češće govoriti o cenama Pr usluga, jer bi onda ljudi znali iste, kada se urade drugarski, da cene! Bravo za inicijativu! Nadam se da je u Srbiji stanje cena isto, ili slično kao u Cro! Pozdrav!

    • Hvala na komentaru, ovde se zapravo ne zna koje su cene, svako određuje prema sebi, a na žalost, najčešće prema budžetu klijenta, i onda se spušta vrednost same branše, jer nema udruženja koje brani interese PR struke (ima formalno, ali ne i praktično).
      A gratis treba raditi uvek, ali kada osoba to oseća da je ispravno, ne za nekoga ko zarađuje milione, a želi da uštedi na PR-u.
      Eto, raspisah se dodatno.🙂

      • Stvari su jednostavne a radi se o sledećem: poslovi se ne sklapaju na principima tržišne konkurencije već važe burazerska pravila za velike ”ribe”, one male ”ribe” imaju cenovnike koji služe samo kao polazna osnova.Nisam dovoljno kompetentan da bi sve ovo mogao da kategorički da tvrdim ali na osnovu mog zapažanja stvari stoje upravo ovako.Inače tekst je veoma interesantan

  2. S tim što bi neke stavke s ovog spiska trebalo kod nas prepisati. Ko je još voljan da plaća , recimo, kontakt listu medija, logika je naših oglašavača. A što bi plaćali 2.500 e za konferenciju za štampu, kad mogu sami da izlupaju sve što nameravaju da kažu?

  3. u Srbiji nema okvira, jer se ovim poslovima bave razni “strucnjaci” koji su devastirali trziste. O velikima ne bih ni davao komentar, jer svi znamo kako oni dolaze do klijenata i kako tamo stvari funkcionisu
    Malobrojni su pravi strucnjaci i pravi profesionalci u PR-u i marketingu – sve se svelo na Google copy/paste “strucnjake” koji se beskompromisno i prilicno agresivno promovisu na sve strane…evo jedan mi upravo izlece iz rerne…eno ga i jedan iz frizidera..QQ :)) da nije smesno, bilo bi tuzno. Najezda.

  4. Hvala Adrijani što je spomenula primer agencije Mediapraxis i sa malim zakašnjenjem čestitke autorki na pokretanju važne teme.
    Mi smo pre više od 5 godina objavili cenovnik usluga sa idejom da klijentima, potencijalnim klijentima i zainteresovanima pružimo neki orijentir što se tiče cena, ali i standardnih PR usluga na tržištu Srbije. Tada je, kao što je i danas, mnogo toga u pružanju PR usluga skrivano od javnosti. Lično smatram da najveću odgovornost za stanje struke u Srbiji snosi strukovno udruženje odnosno Društvo.
    Objavljivanjem cenovnika hteli smo da podstaknemo druge da budu otvoreniji prema javnosti, posebno prema zainteresovanoj javnosti kao što su druge agencije, potencijalni klijenti, studenti, novinari, itd. Sa potpunom sigurnošću mogu da kažem da nismo uspeli jer i posle 5 godina (koliko znam) ni jedna agencija u Srbiji niti strukovno udruženje nije na svojoj stranici objavilo cenovnik ili nešto više o poslu kojim se bavi (samoreklamiranje ne računam).
    Imao bih još mnogo toga da kažem, ali moram nešto da sačuvam i za naš blog.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s