Iskustvo – magična reč

Glavni sastojak svih konkursa za posao, ako ih ima, jeste ISKUSTVO. Da, tu su engleski jezik, poznavanje rada na računaru, tj. osnovne veštine bez kojih ste u XXI veku praktično nepismeni, ali najčešće se javi problem kod iskustva.

Da, naš obrazovni sistem je teorijski nastrojen: na fakultetima ima toliko obaveza oko ispita i predavanja da zaista studenti treba da budu veoma vešti pa da usput i rade nešto ili negde da volontiraju. Međutim, nije sve ni u sistemu. Dešava se da je stanje svesti mladih ljudi takvo da misle da postoje poslovi koji su im “ispod časti”. Ta kategorija ne postoji kada ste početnik, jer je SVE ISKUSTVO. Iskustvo se uči i “krade” bilo kojim poslom da se bavite. Ponekad se dešavalo da se neki žale što moraju da sređuju tabele sa kontaktima, ili što pakuju poklone, lepe i adresiraju koverte, ali nisu svesni koliko je to važno za njih, da nauče osnovne fizičke stvari potrebne za jedan posao. Bez baze, nema nadgradnje.

Na ličnom primeru sam iskusila da SVE što sam naučila i  radila u životu, u nekom trenutku kasnije mi je veoma pomoglo. Kao u filmu “Milioner iz blata” (Slumdog Millionaire).  Ako samo slušate priče svojih starijih rođaka shvatićete da njima nije bilo ništa ispod časti, već im je bilo važno samo da nešto RADE. I napredovali su. To je poput one priče sa interneta: kakav odnos prema radu u kiosku hrane imaju generacije iz XXI veka, a kakav one sa početka XX? Danas je takav posao “ispod časti”, a nekadašnjim generacijama je to bila “dobra prilika”.

Dakle, stop sa kukanjem na državu, obrazovni sistem i slično, već krenite nečim da se bavite, a po mogućstvu radite ono što volite i u čemu ste dobri, i rezultat stiže gde god živeli. Nije lako, ali ni ne treba da bude.🙂

Slumdog

 

 

 

 

 

 

Photo via rottentomatoes.com

4 thoughts on “Iskustvo – magična reč

  1. jeste ima takvih ljudi,ja sam jedna od njih, ali onda odem na razgovor za posao imam iskustva cak mozda i previse, kazu ti se jos nisi udala jos nemas decu, ili sve je uredu odgovaras ali moramo da zaposlimo sestrica od gazdine prijateljice, on nema iskustva ali stecice ga! sreca da sam to davno spoznala pa se ne uzbudujem mnogo!:)

  2. Obrazovanje(formalno i neformalno) i iskustvo ne moze nam niko otudjiti. Imam 25 godina i 10 godina iskustva. Radila sam najprljavije poslove i najcistije. Tokom desetogodisnjeg iskustva, vodila sam se samo jednom misijom, da budem postena i da mi je obraz cist. Nije bilo lako i nije trebalo da bude lako. Kada bi bilo lagano, moje nijedno iskustvo ne bi bilo dragoceno. Radila sam sa divnim ljudima i dusevnim cumurom:) Svaki put kada sam zelela da radim, nasla sam posao. Nisam birala, da bih se dovela u situaciju da budem birana. Sve poslove sam radila sa strascu i svaki posao se isplatio u nekom svom obliku. Nije kriva drzava, krivi su ljudi. Kada bi se ljudi pozabavili svojim, a ne tudjim bicima, bivstvovali bi srecniji. Napravi koru dobro, fil dobro, dekoraciju dobro, pa ce i ukus biti dobar. Sjajan tekst i jedan od retkih sa kojim se APSOLUTNO SLAZEM. Od GLAVNI do BUDE.🙂

Leave a Reply

