Ljudi (ipak) nisu zamenljivi

Kraj godine je obično  “prelazni rok” kada ljudi menjaju poslove i menjaju firme, ili kreću u sopstveni biznis, ukoliko imaju dovoljno iskustva i smelosti. Ono što zapažam već godinama jeste da ja “idem” za ljudima, a ne za firmama (i ne samo ja, već mnogi).

Dešava se da osoba sa kojom odlično sarađujem promeni firmu, ali u toj “staroj” firmi iako dođe zamena, ona nije adekvatna, pa umesto ljudskog kontakta stigne polu-robot koji se ne javlja na telefon i mejl.  Uglavnom odmah menjam firmu sa kojom sarađujem i idem za ČOVEKOM / OSOBOM sa kojim sam sarađivala do sada.

Svi mi pratimo svoje dobre frizere i zubare gde god se oni premestili, a to se sve češće odnosi i na poslovne saradnike. Niko od ljudi iz “prelaznog roka” me ne zove da idem za njima, ali ja idem dobrovoljno, jer se dogovorimo u jednoj rečenici, možemo da rešimo kakav god problem da se pojavi i niko od nas ne paniči. To što u staroj firmi nisu našli adekvatnu kvalitetnu zamenu, samo govori o činjenici da jednu firmu ne čini ime, već ljudi koji u njoj rade. Ako nema kvalitetnih kadrova koji će zameniti one koji odlaze, toj firmi preti drastičan pad poslovanja i profita u roku od 1 do 3 godine, a neki se i zatvore. To znam iz iskustva. Tokom poslednjih 10-12 godina, kada se osvrnem na  firme iz kojih su otišli neki kvalitetni ljudi  (sa kojima sarađujem i danas) te stare firme ili su u međuvremenu ugašene ili su postale nebitne za tržište.

Dakle, nije svako zamenljiv, kvalitetne radnike treba čuvati i negovati, da vam ne bi odneli sa sobom reputaciju i profit, a to neće uraditi namerno, već svi prate “onog dobrog”, a ja se uvek dodatno obradujem ljudima koji rade svoj posao srcem,  ne samo  novčanikom i socijalnim statusom.🙂

This Way That Way Which way to turn

 

6 thoughts on “Ljudi (ipak) nisu zamenljivi

  1. Potpuno se slažem da nije svako zamenljiv!
    Radio sam u jednoj multinacionalnoj firmi, i zahtevao da se vrednuje moj rad i rezultati na adekvatni način (ne prevashodno u finansijskom smislu). Ali vlasnik je imao potrebu da neprestano citira rečenicu – Groblje su puna nezamenljivih ljudi!
    I ja otišao, i osnovao svoju firmu. otišao i drugi kolega, i ta firma propala načisto. I džaba desetina hiljada uloženih evra kad nije znao da iskorači iz svoje nadmenosti i gluposti…

  2. Radeti posao srcem ima svoju cenu, ja sam svoju platio i čini mi se još uvek plaćam. To što je firma posle mog odlaska skoro prestala da postoji meni baš ništa ne znači. Firma u kojoj sada radim ima sličan stav i prema poslu i prema radnicima. Činjenica je da su obe firme društvene i ako se ne varam tu prelaznog roka skoro i da nema.
    Inače tekst mi se veoma dopada a posebno naslov ” Ljudi (ipak) nisu zamenljivi”

Leave a Reply

