SAVET za oglasna odeljenja u medijima: STOP slanju cenovnika PR ljudima

Bavim se  komunikacijom i odnosima s javnošću više od decenije – ja sam PR osoba (šta god bilo u nastavku zvanja).
E, sada – kriza je.  Počinju da se mešaju “babe i žabe” .

U poslednje vreme povremeno dobijam ponude za plaćanje PR objava, a nedavno sam dobila cenovnik ca ceo set portala.  Prvo  ostanem  šokirana, a zatim shvatim da ljudi rade za svoju platu ono što im kažu vlasnici ili  direktori marketinga tog medija koji ne znaju kome se treba obratiti sa ponudama. Zato mislim da je potrebno objašnjenje  kome se šalju cenovnici i zašto. (Posebno je zanimljivo što se pojavio cenovnik koliko se naplaćuju tekstovi, a koliko postovi na Facebook stranama).

KOME SE ŠALJU CENOVNICI?
– Agencijama koje rade zakup medija za reklame, banere, oglase,…
– Kompanijama koje se bave oglašavanjem unutar svoje kuće
TAČKA.

ŠTA RADE PR-ovi – (osnovna eksterna aktivnost)?
– Šalju određene informacije medijskim kućama
– Cilj je da informacija bude zanimljiva novinarima / urednicima, ali pre svega publici te medijske kuće.
– Ako je informacija zanimljiva, mediji će objaviti; ako nije odgovarajuća za njih – neće objaviti.
– Ako PR-ovi imaju dobre kontakte u medijima proveriće da li je negde “zapelo” oko objave i ako jeste zašto i to je to, korisno je za sledeći put. Cilje je da se prirodnim komunikacijskim putem informacija plasira, a ne veštačkim što je plaćanje (čitaoci nisu neinteligentni)
– PR nije neko ko radi plaćene oglase i fiksirane vizuale; PR kreira imidž, informiše, pruža određene podatke, izaziva interakciju i širenje “priče” o određenoj temi ili proizvodu.

 

SAVET ZA OGLASNA ODELJENJA U MEDIJIMA
(negde je to Marketing, negde Advertising, različiti su nazivi):
– Razvijajte dobre kontakte sa ljudima iz svih branši, jer ćete na taj način imati informaciju ko kreće u oglasnu kampanju, ko ima budžete i slično
– Napravite pakete ponuda za oglašavanje prema kompanijama i marketinškim agencijama (ne PR agencijama, jer se time ne bave)
– Ako je vaša medijska  kuća u velikoj finansijskoj krizi i smatrate da morate sve da naplatite, onda makar kreirajte prihvatljive i simbolične cene, a ne astronomske iznose koji će sigurno odbiti klijente od vašeg medija
Osluškujte tržište, saznajte koji su sada honorari za PR i marketinške usluge, pa nemojte tražiti da vam jedna objava ima cenu mesečnog honorara PR agencije.
Ako vaša medijska  kuća bude objavljivala samo informacije oglašivača, gubi kredibilitet, publika to oseti i javnost se seli tamo gde je nekomercijalan protok informacija i vi gubite vremenom publiku pa vam samo ostaju oni koje zanimaju polugoli ljudi bez  profesije i politička prepucavanja. Tada i oglašivači počinju da beže od vas i idu tamo gde se nalazi publika koja čita INFORMACIJE iz oblasti privrede, medija, zabave, kulture, IT-a,…

ZAKLJUČAK: Ako svi mediji pređu na “plaćene” tekstove, izgubiće kredibilitet,  a tu su blogovi, društvene mreže, sajtovi kompanija koji su sve komplekniji i sadržajniji, tako da onda nema kukanja zašto loše ide. Ovo je tržište, a tržište je veoma promenljiva kategorija. Tu smo da se ispomažemo, da bismo preživeli . Svako ko misli da je poseban i da je “moćan” postaće usamljen.

Sve je stvar izbora.

PR Advertising

 

 

 

 

 

2 thoughts on “SAVET za oglasna odeljenja u medijima: STOP slanju cenovnika PR ljudima

  1. Koliko su mediji krivi za ovakvo stanje, toliko su i PR agencije. Newsworthy tekst o tome da je jedan od operatera postavio novu antenu u zarkovu… zasto bi to iko pustio za DZ

    • Sve zavisi od procene jednih i drugih šta je informacija važna za javnost. Možda je nekome bitno da zna gde je postavljena nova antena u njegovom kraju, na primer. Po meni je ta informacija o anteni važnija od prenošenja fotografija gde je ko letovao od javnih ličnosti, na primer. Mada se slažem, ima problema i među PR-ovima.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s