Novo doba za PR! Da li ste spremni?

Godinama se priča o online PR-u, pa onda o društvenim mrežama i ponekad deluje, posebno na seminarima, da je sve to teorija, jer svi PR ljudi i dalje rade klasične stvari kao pre 10 godina (odnosi sa medijima, saopštenja, događaji, konferencije i sl). MEĐUTIM, novo doba za PR jeste stiglo a potvrdu toga imamo u poslednjih šest meseci do godinu dana.

Prvo je Beyonce potpuno iznada objavila novi album i nove spotove, a da o tome nisu obavešteni mediji već njeni fanovi na društvenim mrežama i putem sajta i news letter-a. To je odjeknulo kao PR bomba, jer su klasični mediji odmah preuzeli tu informaciju i plasirali kod sebe.  Dakle, prvo su fanovi nagrađeni za lojalnost, a ostali su to videli kasnije.

Druga zanimljiva situacija je takođe povezana sa muzičkom industrijom. Kultni britanski bend Oasis, koji zvanično ne postoji od početka ovog milenijuma, kasno uveče objavio je na svojoj Facebook fan strani video od 6 sekundi na kome piše: 26 . februara u 9 ujutru oasisnet.com – i to je to! Video možete pogledati ovde. Odmah su tu informaciju preuzeli mediji i objavili da će Oasis prvi out posle dužeg vremenskog perioda nešto najaviti. Fanovi su počeli da se pitaju da li je turneja, da li se okupljaju, itd. Dakle ni ovde nikakvo saopštenje nije plasirano, nema konferencije niti su pozivani novinari. Sutradan su u tačno navedeno vreme (kada su njihov sajt u iščekivanju gledali i fanovi i mediji) objavili da će Oasis na 20. godišnjicu od albuma ‘Definitely Maybe’ objaviti remasterizovanu verziju istog, a sve će moći da se nađe na CD-u, preko digitalnog download-a, Special Edition diska iz 3 dela uz dodatak neobjavljenih pesama, kao i na vinilu tj. ploči (LP). A Deluxe Box Set će uključivati sve to.  To je PR! Svaka čast!

Možda ćete reći “to je Amerika/Engleska”, ili “ma lako je njima imaju nekoliko miliona fanova samo na Facebook-u”, ali hajde malo razmislite kakva je situacija u medijima kod nas. Mesecima se kod nas na sajtovima, u dnevnim novinama pa i na televiziji pojavljuju fotografije sa Facebook-a ili Instagrama naših javnih ličnosti, a prenose se i komentari i mišljenja sa Tvitera (posebno ako je neko nekoga iskritikovao, da ne upotrebim jaču reč). Pa čuvena afera  “seksi savetnica” Ministarstva spoljnih poslova je krenula od Facebook fotografija.

Da, počelo je novo doba u PR komunikaciji. I dalje su važni odnosi sa medijima (a sada i sa tviterašima i blogerima), krizni PR (ali i online, a ne samo offline), sposobnost kvalitetnog pisanja saopštenja (ali i kreiranja kraćih sadržaja), ali je neophodno imati svoje kanale komunikacije koje vi ili vaš klijent koristite i kojima upravljate, jer će se više toga sada saznati kada objavite na internetu, nego ako potrošite ozbiljan novac za konferenciju ili glamurozni događaj. Naravno, sve ima svoje razloge za organizovanje, ali ako odem na događaj na kome nema istaknuto koji je hashtag ili nema Facebook Eventa, iskreno, pomislim: PR nije odrađen do kraja stručno. Isto msilim i za PR osobe koje kažu da im “te društvene mreže” ne trebaju…

Budite u toku sa savremenim tendencijama, jer ćete tako ostati u igri.😉 New PR Age is here!

pr-social-media

 

One thought on “Novo doba za PR! Da li ste spremni?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s