Komunikacija telefonom

Ah taj telefon, osnovno sredstvo za rad, a opet i način da vas svako nađe u svakoj prilici, posebno ako ima vaš broj mobilnog.

Verujem da svi imaju isti problem (svi koji rade nešto posvećeno), da vas poziv pre svega prekine u pisanju, sastanku i sl, a da se vi javite jer mislite “sigurno je nešto hitno čim me zovu”. U 90% slučajeva shvatite da nije hitno i da zapravo nekome nešto treba od vas. OK, svi poslovni ljudi treba da se javljaju na svoje telefone, a ako nisu u prilici odmah, onda u narednim satima kada izađu iz gužve. ALI, takođe svi poslovni ljudi danas komuniciraju MEJLOM, pa je uvek bolje poslati mejl nego zvati telefonom.

Meni se dešava da zovu iz nekih agencija, kompanija…i pitaju da li neko od mojih klijenata može “nešto” da uradi ili negde da dođe. Onda ja uzmem olovku pa stenografišem: ko, šta, kada, kako, zašto, a zatim PIŠEM mejl klijentu (jer ja nisam “Indijanac”) pa čekam odgovor. Kada ja pitam za bilo šta  nekoga koga ne poznajem, ja NAPIŠEM mejl, pa ako eventualno imam i broj mobilnog pošaljem SMS poruku (koju takođe NAPIŠEM) i ukratko pitam šta imam.

Takođe se dešava da me neko koga poznajem zove da me nešto zamoli, da nekoga nešto pitam, da im nešto saznam i slično. Nikakav problem! Međutim, ne usledi mejl, već opet ja stenografišem po blokčiću pa PIŠEM mejl kome treba (jer da, nisam “Indijanac”).  A kada zamolim: pošalji mi to u mejlu, dobijem često mejl bez Subjecta, samo sa jednom rečenicom i linkom, tipa “Evo ovde ima ono o čemu sam pričala”.🙂

Dakle, ljudi, PIŠITE! Posebno u poslovnoj komunikaciji, kada se dešava da telefon ljudima zvoni po 30 puta dnevno i kada su svi bombardovani informacijama, jer može da se desi da se sa nekim čujete a da onda tom nekome ponovo zazvoni telefon i on zaboravi šta ste dogovorili. Ako niste u izražavanju kratki, jasni i konkretni, gubite kredibiltet jer niste efikasni.

Mejl, SMS, facebook poruka, Viber, sve je to mnogo bolje od pozivanja na mobilni.

juggle

2 thoughts on “Komunikacija telefonom

  1. Imaju ,,pametne” telefone ali ih ne koriste dovoljno pametno. Nekada me pozovu samo da mi izdiktiraju kilometarsku mail adresu sa koje mi pošalju neka obaveštenja koja su mogli telefon da mi saopšte, ali ima i sasvim obrnutih primera. Tako je kada se radi sa ljudima.🙂

Leave a Reply

