Sada je sve prešlo na online, događaji su skoro kompletno postali virtuelni, a samim tim naišla je “poplava” edukacija na internetu koje, naravno, koštaju. Čak iako deluje da su besplatne zapravo nisu, jer investirate svoje vreme koje je dragoceno, a pri tom dajete bar neki podatak o sebi koji kasnije postaje “meta” prodaje (na primer svoj e-mail ili nalog na društvenim mrežama).
I kako sada proceniti koju online edukaciju odslušati, gde investirati vreme (i novac)?
Do mene je došlo dosta PR edukacija i edukacija o digitalnoj komunikaciji, sa cenama od 10 do 300 eura. Naravno, na cenu utiče i trajanje edukacije, ali najvažnije je zapravo KO drži edukaciju/predavanje ili neki Zoom Live. (I ne, u ovom tekstu neću nikoga konkretno preporučiti niti je ovo sponzorisan tekst koji bilo koga favorizuje).
Glavno merilo edukacije je da proverite osobu ili osobe koje će vam nešto predavati / obučavati vas. Dakle Google pretraga ili lična pretraga i ispitivanje poznanika iz tog sektora šta misle o “tom i tom” kursu ili predavaču. Osnovno merilo je da li je taj neko samo TEORETIČAR ili ima PRAKTIČNOG ISKUSTVA u radu u toj oblasti. Uz dužno poštovanje prema svima koji danas pokušavaju da prežive i zarade na internetu, mora da postoji neki KREDIBILITET.
- Dakle, ako predavač ima iskustva u radu u toj oblasti, ima praktično znanje, onda treba uzeti u obzir taj kurs.
- Proveriti koliko je predavač AKTUELAN. Dana se u PR-u i digitalu stvari menjaju na mesečnom nivou, tako da vam treba neko ko radi SADA, a ne neko je živi na staroj slavi.
- Zatim, procenite da li se radi o temi koja će unaprediti vaše znanje, pa ćete kasnije to moći da UNOVČITE I SAMI, da poboljšate svoju uslugu ili da počnete nov biznis.
- Da li je predavač “Selfpromoter” ili zaista ima rezultata, jer dobar nastup i mnogo lajkova na mrežama ne mora da znači da je taj neko i dobar stručnjak u toj oblasti, posebno ako ima vremena mnogo o sebi da priča i postuje.
- Na kraju, uporedite ponude i cene online edukacija na inostranim sajtovima i pogledajte da li je možda neko iskopirao postojeću edukaciju koja je originalna na nekom drugom jeziku.
Sve u svemu, bolje je posvetiti vreme u odmaranju i komunikaciji sa voljenim osobama, nego posvetiti vreme (i novac) za neku uzaludnu edukaciju, a ima ih sada baš izuzetno mnogo.
Srećno!